fbpx

דרכים בטוחות להיפתר משבלולים בגינה

החורף מגיע ואיתו גם חברינו השבלולים שנהנים לכרסם את הגינה.

סיבות להיפטר מחלזונות ושבלולים
הם פוגעים בצמחים ובגידולים, הרכיכות הן מזיקים. הם אוכלים צמחים, כך שהם יכולים באמת להפחית את תפוקת היבול ולגרום נזק לגינה שלכם גם מבחינה אסטטית וגם מבחינת הרס הגינה.

הם ניזונים בעיקר מעלים, מה שאומר שהם יכולים להוות איום ממשי בגינת הירק העלובה שלכם.

הם יכולים לגרום להרס של תכונות המים.

חלזונות ושבלולים ליד בריכות נוי יכולים להזיק במספר דרכים. ראשית, אם הרכיכות טפילות, הם יכולים להרוג את הדגים. שנית, אם הם נותרים להתרבות ללא שליטה, הם מתחרים על המשאבים. שלישית, הם יכולים לסתום את מסנני הטנק, הבריכה או הבריכה וצינורות.

הם מארחים טפילים. חלק מהרכיכות הן מארחים של טפילים ומיקרואורגניזמים קטלניים. לדוגמה, ברז וקרקעות הבוץ נושאים כתמי כבד. גסטרופודים אחרים נושאים תולעים טפיליות הגורמות לבילהרזיה.
עם זאת, ניתן לשלוט בכל גסטרופודים בדרכים דומות שניתן לסווג אותן לשיטות אורגניות, טבעיות וכימיות. מאמר זה עוסק כיצד להיפטר לחלוטין מחלזונות וחשופיות בבתים, גינות, עציצים, מיכלי מים, חדרי אמבטיה, בריכות ומזרקות.

דרכים בטוחות להיפתר משבלולים בגינה

איך נפטרים מחלזונות ושבלולים בצורה אורגנית?

  1. לגדל בערוגות גם צמחים שמרחיקים את השבלולים מהירקות, צמחים כגון עשבי תיבול ופרחים. צמחים עמידים ודוחים אחרים כוללים עשבי תיבול ארומטיים כגון לבנדר, רוזמרין ומרווה. 
  2. סילוק ידני, אין ספק שזו עבודה סזיפית אבל גם בשיטה היעילה ביותר, צאו בלילה עם פנס ואיספו את החלזונות ושימו אותם בדלי, ניתן להעביר אותם לחוף כאוכל לשחפים.
  3. הכינו מלכודות, קחו עציץ, גיזרו ריבוע מהחלק העליון ושימו אותו הפוך על אוכל של הכלב או החתול על האדמה וגלו בבוקר את השבלולים בתוך  הכלי, פנו אותם וחזרו על הפעולה כל לילה.
  4. הפרדה בעזרת פס נחושת, נחושת היא החומר הטוב ביותר למכשול של חלזונות ושבלולים שכן המתכת יוצרת זעזועים חשמליים בגוף של הרכיכה. כדי לשלוט במזיקים בנחושת, הניחו סרט או רצועה של המתכת מסביב לגינה, לערוגה או למיכל המים. אפשר גם לפזר שברי נחושת סביב אזורים אלה.